Περιοχή αναγνώρισης
Κωδικός αναγνώρισης της ενότητας περιγραφής
GR GR-KDBK (ΚΔΒΚ) GR GR-KDBK (ΚΔΒΚ) ASKX-ΚΤ01-Φ01-Χ28
Τίτλος
Παπαδική, αναστασιματάριον Πέτρου Πελοποννήσιου .
Χρονολογία(ες)
- 1809 (Δημιουργία)
Επίπεδο περιγραφής
Τεκμήριο
Μέγεθος και υπόστρωμα της ενότητας περιγραφής (ποσότητα, όγκος ή διαστάσεις)
τεκμήριο 1 ASKX (X28 Χαρτὶ 234183 χιλ. στ. 12)
Περιοχή πλαισίου παραγωγής
Όνομα του παραγωγού
Βιογραφικό σημείωμα
Φορέας διατήρησης του αρχείου
Ιστορικό της ενότητας περιγραφής
Άγνωστο
Διαδικασία πρόσκτησης
Δωρεά
Περιοχή περιεχομένου και διάρθρωσης
Παρουσίαση περιεχομένου
(φ. 1r, σ. α) ΠΡΟΘΕΩΡΙΑ ΠΑΠΑΔΙΚΗΣ «Ἀρχὴ σὺν θεῷ ἁγίῳ τῶν σημαδίων τῆς ψαλτικῆς τέχνης. Τῶν ἀνιόντων καὶ κατιόντων σωμάτων τε καὶ πνευμάτων καὶ πάσης ἄλλης χειρονομίας τε καὶ ἀκολουθείας, συντεθημένης εἰς αὐτόν, παρὰ τῶν κατὰ καιροὺς ἀναδειχθέντων ποιητῶν, παλαιῶν τε καὶ νέων».
(φ. 5v, σ. ι) Τεχνολογικὸν χάριν τῶν ἀρχαρίων μαθητῶν κατ' ἐρωταπόκρισιν.
(φ. 8r, σ. ιε) ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΑΤΑΡΙΟΝ ΠΕΤΡΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΟΥ «Ἀρχὴ σὺν θεῷ ἁγίῳ τὸ ἀναστασιματάριον συντεθὲν κατὰ τὸ ὕφος τῆς τοῦ Χ(ριστο)ῦ μεγάλης ἐκκλησίας παρὰ τοῦ μουσικολογιωτάτου Λαμπαδαρίου κὺρ Πέτρου Πελοποννησίου διὰ προσταγῆς τοῦ πανιερωτάτου Μητροπολίτου ἁγίου Προῦσης κνρίου κὺρ Μελετίου, διὰ ψυχικὸν μνημόσυνον τῆς αὐτοῦ Πανιερότητος».
Ἀρχὴ – ἦχος α´ (φ. 8r-14v, σ. ιε-κη): ἦχος α΄
(φ. 14v-21r, σ. κη-μα): ἦχος β΄.
(φ. 21r-27r, σ. μα-νγ) ἦχος γ΄.
(φ. 27v-35r, σ. νδ-ξθ) ἦχος δ΄.
(φ. 35r-43r, σ. ξθ-πε) ἦχος πλ. α΄.
(φ. 43r-49v, σ. πε-Ϟη) ἦχος πλ. β΄.
(φ. 49v-55r, σ. Ϟη-ρθ) ἦχος βαρύς.
(φ. 55r-60v, σ. ρθ-ρκ) ἦχος πλ. δ΄. τέλος τῆς ὀκτωήχου.
(φ. 61r-66r, σ. ρκα-ρλα) «Ἀρχὴ σὺν θεῷ ἁγίῳ τὰ ἕνδεκα ἑωθινὰ συνοπτικὰ ποιήματα τοῦ αὐτοῦ κὺρ Πέτρου δομεστίκου». Ἦχος α΄.
(φ. 66r, σ. ρλα): τέλος καὶ τῷ Θεῷ δόξα.
(φ. 64v, σ. ρκη): Τὸ παρὸν ἑωθινὸν εἶναι τοῦ διονυσίου ἐπὶ τῆς μεγάλης ἐκκλησίας.
(φ. 5v, σ. ι) Τεχνολογικὸν χάριν τῶν ἀρχαρίων μαθητῶν κατ' ἐρωταπόκρισιν.
(φ. 8r, σ. ιε) ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΑΤΑΡΙΟΝ ΠΕΤΡΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΟΥ «Ἀρχὴ σὺν θεῷ ἁγίῳ τὸ ἀναστασιματάριον συντεθὲν κατὰ τὸ ὕφος τῆς τοῦ Χ(ριστο)ῦ μεγάλης ἐκκλησίας παρὰ τοῦ μουσικολογιωτάτου Λαμπαδαρίου κὺρ Πέτρου Πελοποννησίου διὰ προσταγῆς τοῦ πανιερωτάτου Μητροπολίτου ἁγίου Προῦσης κνρίου κὺρ Μελετίου, διὰ ψυχικὸν μνημόσυνον τῆς αὐτοῦ Πανιερότητος».
Ἀρχὴ – ἦχος α´ (φ. 8r-14v, σ. ιε-κη): ἦχος α΄
(φ. 14v-21r, σ. κη-μα): ἦχος β΄.
(φ. 21r-27r, σ. μα-νγ) ἦχος γ΄.
(φ. 27v-35r, σ. νδ-ξθ) ἦχος δ΄.
(φ. 35r-43r, σ. ξθ-πε) ἦχος πλ. α΄.
(φ. 43r-49v, σ. πε-Ϟη) ἦχος πλ. β΄.
(φ. 49v-55r, σ. Ϟη-ρθ) ἦχος βαρύς.
(φ. 55r-60v, σ. ρθ-ρκ) ἦχος πλ. δ΄. τέλος τῆς ὀκτωήχου.
(φ. 61r-66r, σ. ρκα-ρλα) «Ἀρχὴ σὺν θεῷ ἁγίῳ τὰ ἕνδεκα ἑωθινὰ συνοπτικὰ ποιήματα τοῦ αὐτοῦ κὺρ Πέτρου δομεστίκου». Ἦχος α΄.
(φ. 66r, σ. ρλα): τέλος καὶ τῷ Θεῷ δόξα.
(φ. 64v, σ. ρκη): Τὸ παρὸν ἑωθινὸν εἶναι τοῦ διονυσίου ἐπὶ τῆς μεγάλης ἐκκλησίας.
Επιλογές, εκκαθαρίσεις και τελική διατήρηση
Προσθήκες υλικού
Δεν αναμένονται άλλες προσκτήσεις.
Σύστημα ταξινόμησης
Περιοχή όρων πρόσβασης και χρήσης
Όροι πρόσβασης
Σύμφωνα με τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας (ΕΚΛ) ΚΔΒΚ.
Όροι αναπαραγωγής
Σύμφωνα με τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας (ΕΚΛ) ΚΔΒΚ.
Γλώσσα(ες) των τεκμηρίων
- Ελληνικά
Αλφάβητο(α) των τεκμηρίων
- Ελληνικό
Σημειώσεις για τη γλώσσα και γραφή των τεκμηρίων
Γραφή: Μακάριος Ἱεροδιάκονος ὁ Βερροιαῖος (φ. 66v, σ. ρλβ): ἐγράφη δὲ διὰ τῆς ἐλαχίστης χειρὸς ἐμοῦ Μακαρίου ἱεροδιακόνου τοῦ Βερροιαίου κατὰ τό: ͵αωθ΄: ἐν μηνὶ ἰουνίῳ ιεῃ: Εὐθύμως τοίνυν διελθέτω τὸ παρὸν ὁ ἀναγινώσκων καὶ ἐπιλεγέτω ἀεὶ τὸ αἰωνία ἡ μνήμη τοῦ γράψαντος ἐν Ζέμονη τῆς Κεσαροβασιλικῆς ἐπικρατείας.· γραφὴ συνήθης φιλολογική, δεξιοκλινής, ἀραιή. Μελάνι μαῦρο. – Ἐπιφάνεια κειμένου: 162140 χιλ.
Φυσικά χαρακτηριστικά και τεχνικές προϋποθέσεις
Ὕλη: Χαρτὶ ὑποκάστανο, χονδρό, μαλακό, ἐλαφρῶς τραχὺ. – Χαράκωση: Πλαίσιο περιμετρικὰ τῆς ἐπιφάνειας κειμένου διὰ διπλῆς γραμμῆς, σχεδιασμένης μὲ μολύβι (ὀρθογώνιο παραλληλόγραμμο)· τὰ πρωτογράμματα ἐκτὸς πλαισίου. Χαράκωση ἐπὶ τοῦ recto· γραφὴ πάνω ἀπὸ τὴ γραμμὴ χαράκωσης. – Ὑδατόσημα: C. O. HONIG.
Τχ. Δυσδιάκριτα. – Ἀρίθμηση φύλλων: Ἀριθμοῦνται φύλλα ἀπὸ μεταγενέστερο χέρι μὲ ἀραβ. στοιχεῖα σ. 138 ἀριθμημένες κατὰ το ἀλφαβητικὸ σύστημα (α-ρλη). –Ἄγραφα φύλλα:
Σημ. 1821: 15: 'Ιουλίου ἦλθα εἰς Ζάγγορα 'Ιωάννης ΙΙαπαναστάσις καὶ ἐστάθηκα ψάλτης ἐκ τῆς μητροπόλαιος Ἄρτης.
Στχ. Δερματόδετο· συμπιεσμένος χάρτης. Ἐπὶ τῶν καλυμμάτων καὶ τῆς ράχης (κάτω μέρος), σὲ ὅλο τὸ πλάτος, διαφανὴς κολλητικὴ ταινία, περαιουμένη στὰ ἔσω ἐξώφυλλα (ταξινόμηση 2004). Στὸ κάτω μέρος τῆς ράχης λευκὴ ἐτικέτα (ταξινόμηση 2004): Χ 28. Ἀπὸ κάτω λευκὴ ἐτικέτα: ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΡΙΟΝ | ΚΟΖΑΝΗΣ | Χ Ἀριθ. 28 (Χ καὶ 28 μὲ μελάνι, τὰ ἄλλα στοιχεῖα ἔντυπα). Ἡ αὐτὴ ἐτικέτα καὶ στὸ ἔσω πρόσθιο ἐξώφυλλο (ἄνω δεξιά). Στὸ φ. Ir (μολύβι): 1833.
Κατ. Καλή.
Τχ. Δυσδιάκριτα. – Ἀρίθμηση φύλλων: Ἀριθμοῦνται φύλλα ἀπὸ μεταγενέστερο χέρι μὲ ἀραβ. στοιχεῖα σ. 138 ἀριθμημένες κατὰ το ἀλφαβητικὸ σύστημα (α-ρλη). –Ἄγραφα φύλλα:
Σημ. 1821: 15: 'Ιουλίου ἦλθα εἰς Ζάγγορα 'Ιωάννης ΙΙαπαναστάσις καὶ ἐστάθηκα ψάλτης ἐκ τῆς μητροπόλαιος Ἄρτης.
Στχ. Δερματόδετο· συμπιεσμένος χάρτης. Ἐπὶ τῶν καλυμμάτων καὶ τῆς ράχης (κάτω μέρος), σὲ ὅλο τὸ πλάτος, διαφανὴς κολλητικὴ ταινία, περαιουμένη στὰ ἔσω ἐξώφυλλα (ταξινόμηση 2004). Στὸ κάτω μέρος τῆς ράχης λευκὴ ἐτικέτα (ταξινόμηση 2004): Χ 28. Ἀπὸ κάτω λευκὴ ἐτικέτα: ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΡΙΟΝ | ΚΟΖΑΝΗΣ | Χ Ἀριθ. 28 (Χ καὶ 28 μὲ μελάνι, τὰ ἄλλα στοιχεῖα ἔντυπα). Ἡ αὐτὴ ἐτικέτα καὶ στὸ ἔσω πρόσθιο ἐξώφυλλο (ἄνω δεξιά). Στὸ φ. Ir (μολύβι): 1833.
Κατ. Καλή.
Εργαλεία έρευνας
Περιοχή συμπληρωματικών πηγών
Εντοπισμός πρωτοτύπων
Εντοπισμός αντιγράφων
Συμπληρωματικές πηγές / σχετικές ενότητες περιγραφής
Περιοχή παρατηρήσεων
Εναλλακτικός(οί) κωδικός(οί) αναγνώρισης
Σημεία πρόσβασης
Τόποι
Ονόματα
Είδη
Περιοχή ελέγχου της περιγραφής
Κωδικός αναγνώρισης περιγραφής
ASKX
Κωδικός αναγνώρισης του φορέα καθιέρωσης της εγγραφής
KDBK
Κανόνες και/ή συμβάσεις
Για την περιγραφή του αρχείου χρησιµοποιήθηκε το ∆ΙΠΑΠ (Γ), έκδοση Β΄.
Κατάσταση επεξεργασίας της εγγραφής
Τελικό
Επίπεδο λεπτομέρειας της περιγραφής
Μερική
Ημερομηνίες δημιουργίας, αναθεώρησης ή κατάργησης της περιγραφής
18/6/2021
Γλώσσα(ες)
- Ελληνικά
Αλφάβητο(α)
- Ελληνικό
Πηγές
Παρατηρήσεις και Όνομα Αρχειονόμου
Η επιστημονική περιγραφή έγινε από τους Καρανάσιο Χαρίτωνα , Σκρέκα Δημήτριο .